Witamy Guest Strona Główna Regulamin Kontakt
User: Hasło:
Stwórz darmowe konto Odzyskiwanie hasła i loginu

Kategorie
 » Wszystkie torrenty
Filmy
 » DVD-R1922  
 » VCD/SVCD75  
 » BluRay/x2644986  
 » DivX/XviD LEKTOR/NAPISY PL59146  
 » DivX/XviD ENG/...19115  
 » RMVB5954  
 » HD832  
 » 3D245  
Seriale
 » Seriale Polskie3510  
 » Seriale Zagraniczne19146  
Dla Dzieci
 » Bajki Pl/Eng1049  
Anime
 » Anime Pl118  
 » Anime1237  
Muzyka
 » Muzyka Polska/Zagraniczna18252  
 » Soundtracki367  
 » Teledyski/Koncerty1992  
Gry
 » Gry PC10600  
 » Gry PS2/PS3/PSP1080  
 » Gry Xbox1159  
 » Gry - Inne Konsole407  
GSM/PDA
 » Tapety GSM/PDA108  
 » Programy GSM/PDA329  
 » Filmy GSM/PDA123  
 » Dzwonki GSM/PDA113  
 » Gry GSM/PDA225  
Książki/Czasopisma
 » E-Booki9338  
 » Audio-Booki1165  
 » Czasopisma903  
 » Komiksy656  
Programy
 » Windows11290  
 » Linux365  
 » Macintosh94  
Inne
 » Tapety2387  
 » Śmieszne72  
 » Sport908  
 » Pozostałe275  
Erotyka
 » Czasopisma119  
 » Zdjęcia 6171  
 » Filmy75091  
 » Gry 66  
 » Hentai+1853  
Archiwum


DREKOTY LUB MASZYNA DZIKA TRAWA [2018] [MP3320]

Kategoria: Muzyka Polska/Zagraniczna
Wstawił:  Ishimura
Dodano: 26/05/2018
Rozmiar: 103.49 MB
Seedów: 3
Leecherów: 0
Komentarze: 0

...SIŁA I PIĘKNO MUZYKI TKWIĄ W JEJ RÓŻNORODNOŚCI...

Są na świecie płyty, o których nie śniło się młodym klerykom...

Ponad 5 lat kazały nam czekać na drugą płytę. W lutym 2018 roku Drekoty wracają z albumem zatytułowanym &amp#8220lub maszyna dzika trawa&amp#8221 nagranym w składzie: Ola Rzepka, Natalia Pikuła oraz Olga Czech, w towarzystwie wyjątkowych gości i pod czujnym okiem i uchem Sebastiana Witkowskiego.

Podstawowe instrumentarium pozostaje bez zmian, Drekoty to nadal wokal, klawisze i perkusja, nagrane tym razem na setkę, aby maksymalnie oddać energię i radość wspólnego grania. Długa lista gości rozszerza bazowe brzmienie w bardzo zaskakujący sposób, na płycie usłyszymy bowiem Antoniego Gralaka, Kasię Kolbowską, Raphaela Rogińskiego, Pawła Szpurę i Mikołaja Trzaskę.

Pięć lat temu, na zupełnie innym portalu, napisałem po koncercie Drekotów: &quotBrzmią jak nieślubne dziecko Davida Bowiego i Iggyego Popa poczęte podczas ich wspólnego pobytu w Berlinie&quot. Dużo się zmieniło od tego czasu, teraz Drekoty same są matkami unikalnego brzmienia, dla którego trudno znaleźć nawet tak nieprecyzyjne porównanie.

Mamy w polskiej muzyce długą tradycję lingwistycznych żonglerek i abstrakcji, był &quotTaniec lekkich goryli&quot, było &quotspodchmurykapelusza&quot, a nawet &quotNarodziny Zbigniewa: Pudelsi grają dupą&quot... Drekoty kontynuują ten poetycki, nieprzetłumaczalny na żaden inny język obyczaj, co nie sprawia jednak, że są zjawiskiem wyłącznie lokalnym, bo co z tego, że rozumiemy słowa, skoro ich układ w zdaniach nie zdradza wprost żadnego sensu? Co jednak istotniejsze, związki pomiędzy wyrazami odzwierciedlają związki pomiędzy nutami. Kiedy w &quotNigdy&quot pada Rozgwieżdżone niebo nie nuży, broczymy tymi samymi kolorami, instrumenty wtórują mu w tworzeniu kompleksowego, surrealistycznego świata. Motoryczny bit, nerwowe uderzenia w klawiaturę keyboardu i pojedyncze szarpnięcia za struny przypominają odczynianie klątwy współczesnej muzyki, która zdaje się znać tylko jedną drogę, by wpadać w ucho. Drekoty obierają własną, niekomercyjną ścieżkę, ale ich eksperymentalna przebojowość potrafi zostawić w pamięci ślad równie wyraźny, co piosenki Brodki czy The Dumplings.

Utworem o najbardziej mylącym tytule jest &quotNic&quot, bo faktycznie to naprawdę jest &quotcoś&quot. Wyraźnie czuć tutaj ducha psychodelicznych lat 60., zespołów pokroju Ya Ho Wa 13 czy Indian Summer, ale także współczesnego echa tamtych czasów, chociażby skandynawskiego Goat (gitarowe partie z &quotNic&quot i &quotTalk to God&quot są niemalże bliźniaczo podobne do siebie). Aż prosi się, żeby do takiego podkładu wpasować improwizowany śpiew w nieistniejącym języku wzorem Damo Suzuki, ale dla Drekotów byłoby to zbyt oczywiste rozwiązanie, więc zamiast tego Ola Rzepka konstruuje kontrę w postaci bardziej regularnej partii wokalnej. W efekcie instrumenty próbują ułatwić słuchaczowi zatracenie się w muzyce, ale kiedy tylko opada powieka i pojawia się pod nią ulotna wizja oderwania od rzeczywistości, głos melorecytuje przebudzającą, choć równie kojącą formułkę.

Klasyczne przetasowanie zwrotek i refrenu wykorzystano właściwie tylko w &quotTroskliwym&quot, słusznie wybranym na singiel promujący album. Pozostałe dziewięć przystanków to miejsca widokowe, z których można podziwiać niebywały talent kompozytorski liderki Drekotów, jej zdolność do niebanalnego posługiwania się i nutą, i słowem w zaskakująco przystępnej formie. Przyznam, że w pewnym momencie przestałem czekać na ten album, wątpiłem, czy w ogóle się ukaże, ale ostatecznie te pięć lat nie minęło wyłącznie na łapaniu oddechu i przegrupowywaniu sił (ze składu, który zarejestrował &quotPersentynę&quot pozostała tylko Rzepka), być może tyle właśnie musiał trwać proces przepoczwarzania się w zupełnie nowe, warte dogłębnego poznania zjawisko, które nawet po wielokrotnym przesłuchaniu wciąż potrafi zdumiewać.

Jarosław Kowal

1. Aaa2
2. Nigdy
3. Liście
4. Joga strachu
5. Ruptura
6. Nic
7. Spacer
8. Troskliwy
9. Wulkan
10. Aaa1

https://www.youtube.com/watch?v=gfGCBUD6xBI

POZWÓL POBRAĆ INNYM, NIE BĄDŹ ŚWINIĄ

INITIAL SEEDING. SEED 14:30-23:00.
POLECAM

START WIECZOREM...
Szczegóły torrenta
Hash
127b64716f3603e265d7295804d83e947fa02fb3
Aktualizacja
26/05/2018 19:56:45 (Kliknij na [uaktualnij] by odświeżyc statystyki seedów i leecherów).
Zobacz również
Komentarze


Brak komentarzy...


Wstecz